torstai 4. huhtikuuta 2013

takapakkia

Kahden vähän huonommin menneen valmennuksen perusteella ei ehkä voi sanoa että ollaan menty takapakkia, mutta siltä nyt tuntuu. Viime viikolla kieltoja tuli varmaan 20, kun en yksinkertaisesti osannut ratsastaa. En nähnyt paikkoja, lähdin aina ennen ponia hyppyyn, en osannut ratsastaa teitä kunnolla ja muuta mukavaa.
Eilen verkkahypyt sujui tosi hyvin, lukuunottamatta etten nähnyt puomille paikkoja välillä yhtään. Tultiinkin sitten tuota verkkaokseria vähän isompana, varmaan isoin okseri mitä ollaan hypätty, eikä poni epäröinyt yhtään niin kuin se joskus tekee isommilla esteillä:)
Sittenpä tuli radan vuoro. Toiselle esteelle kielto x2, sitten pari kertaa stoppi neloselle. En enää jatkanut rataa loppuun, vaan pyysin mun valmentajaa käymään Pepin selässä ja kokeilemassa, onko vika nyt ponissa vai minussa, koska se ei tuntunut normaalilta. Sieltä satulan päältähän se vika sitten tyypillisesti löytyi.. Olen itse niin vino vasemmalle ja kun poni on istunnasta niin tarkka, niin se kostaa sitä kieltelemällä. Oli se oikeastikkin kuulema vähän kiinni vasemmalta, sitä en siis kuvitellut:D
Valmentajan ratsastuksen ja hyppyjen jälkeen kiipesin vielä itse selkään ja menin radan matalammalla korkeudella, joka sujuikin sitten taas ihan hyvin. Sain hyviä neuvoja sen ratsastettavuuteen, ja kun pidin vaan jalat kiinni koko ajan, ponin vähän lyhyempänä ja ajattelin että ratsastan sitä "ylämäkeen", niin jopas alkoi tuntua hyppääminen helpommalta.
Sovittiin, että keskitytään nyt vähän aikaa kunnolla ihan perusasioihin ja sileällä työskentelyyn, että saadaan mun pahimmat virheet korjattua. Tarkoitus olisi kuitenkin päästä 21.4 aluehallimestaruuksiin, saa nähdä miten käy.

Seuraavan kerran pääsen valmentajan silmän alle jo perjantaina, katsotaan vähän mun istuntaa ja harjoittelen lauantain koulukisoja varten:)



en tajua miten saan mun jalan tuolla tavalla?! ja vaan mun oikea jalka menee hypyssä noin..








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti