perjantai 22. helmikuuta 2013

Hyvä kunto? Mikä se on?

Keskiviikkona oli jälleen estetunti, joka olikin ehkä rankin pitkään aikaan. Tai no, ei se olisi ollut niin rankka jos olisin keskittynyt ja ratsastanut hiukan paremmin. Epäonnistumisia tuli paljon, ja niitä korjaillessa tulikin sitten paljon hyppyjä ja ratoja.
Verkkailtiin aluksi hevoset yksittäisillä ristikolla ja okserilla. Peppi tuntui hyvältä, ehkä jopa normaalia laiskemmalta. Okserille tuli pari hassua hyppyä mutta muuten hypyt sujuivat hyvin.  Sen jälkeen tultiin rataa, jota oli tarkoitus tulla kaksi kertaa, ensin pienempänä (80-90cm) ja sitten isompana (90-100cm). Pienempi rata meni ihan hyvin, mutta kun esteitä nostettiin niin multa hävis tuntuma koko hommaan. En enää nähnyt paikkoja niin hyvin, en saanut hyvää rytmiä ja tyrkin liikaa esteille. Osasyyksi laitan kyllä sen, että olin vielä hieman kipeä ja ihan poikki ennen isompaa rataa, mutta ei sekään selitä niitä kaikkia mokia.
Kun olin tullut isomman radan jo varmaan kolme-neljä kertaa niin ettei lähestulkoon mikään radasta onnistunut, olin niin turhautunut ja väsynyt. Joka paikkaan koski, hyvä kun ohjat pysyi käsissä! Valmentaja kuitenkin tsemppas tulemaan vielä yhden kerran, ja onneksi menin, se nimittäin onnistui paljon paremmin kuin aikaisemmat radat ja siihen oli ihan hyvä lopettaa.

Nyt on valmennuksesta kulunut kaksi päivää, ja lihaksiin koskee vieläkiin niin paljon että hyvä kun sängystä ylös pääsee. Ja jotkut vielä uskaltaa väittää että ratsastus ei ole urheilua? pah.
Minulla on oikeasti ihan älyttömän huono kunto, koska en urheile ikinä muutoin kun ratsastamalla. Valmennuksissa väsyn todella nopeasti, ja valmennuksen jälkeisinä päivinä minulla on lihakset aina älyttömän kipeät. Kunhan ensin tervehdyn kokonaan, niin sitten tähän tulee muutos. Olen kyllästynyt vaan valittamaan kuinka huono kunto mulla on, joten nyt asia korjaantuu ja otan itseäni niskasta kiinni!:)






hups, näin käy kun hyppää askeleen ennen ponia..




En kehdannut laittaa pahimpia epäonnistumisia näkyville.. Videolla näkyy siis vain pari verkkahyppyä sekä ensimmäinen ja viimeinen rata.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti